Support

FAQ

Säkerhet

FAQ (vanliga frågor och svar) 

Här hittar du några guider och annan hjälp för ESET:s säkerhetsprogramvara.
Läs mer (Rekommenderas)

Uppgradera till senaste versionen

Alla Existerande användare med giltig licens kan uppgradera GRATIS till senaste versionen av sitt program, men den här gången är det lite speciellt för de som har ESET Smart Security.

Man kan uppgradera gratis till ESET Smart Security 10, men det saknar en del av de nya funktionerna i ESET Smart Security Premium.
Alternativt kan man i stället uppgradera till det nya ESET Internet Security. 

Vill du uppgradera till Premium räknas det som en ny licens och det går att tillgodoräkna sig den tid som är kvar på nuvarande licens.
Begär offert vi epost och ange ditt användarnamn eller licensnyckel.

Alla användare kommer så småningom få ett meddelande i sitt Antivirus om att det finns en uppgradering tillgängligt, men för de som vill uppgradera redan nu, gör bara så här:

  1. Se först till att du har backup på din dator
  2. Plocka fram dina licensuppgifter
  3. Ladda ned rätt ESET Live Installer för ditt program
    (se nästa stycke)
  4. Kör installationen och installera över din nuvarande version.
  5. Det är möjligt att du behöver aktivera programmet med din licenskod
  6. Starta om datorn
Behöver du mer hjälp, läs på ESET Support här

Supportforum

ESET-programvara är avancerad och effektiv men ändå så extremt enkel att använda att du kanske aldrig behöver kontakta teknisk support. 

Skulle du ändå behöva fråga något är ESET:s support-avdelning som håller världsklass redo att assistera dig. Du kan också få gratissupport i ESET:s Knowledgebase Videos. (Rekommenderas)

Genomsök din dator gratis online

Om du provar vår online genom-sökning som är gratis kan du se vilka virus, spionprogram och annan skadlig kod som din nuvarande antiviruslösning har släppt igenom. 

Genomsök din dator gratis online. Hämta installationsfilen här  

Support 24x7

För större organisationer kan ESET erbjuda kontrakt om prioriteringstjänster 24x7. 

Förutom våra erbjudanden om standardsupport ovan får ni ett eget supporttelefonnummer där vi prioriterar att svara och servicenivåavtal som gör att ni kan nå någon inom en halvtimme från det att ni ringer. För mer information kontaktar du din ESET-representant.

Kontakta vår support

Om du inte kan hitta svaret på din fråga i vår FAQ, kan du kontakta vår support via e-post till support@jsk.nu 
När du kontaktar vår support, vänligen se till att du är så detaljerad angående problemet som möjligt


Sida 12 av 13